art_contentMarketing2 » «

Content marketing som ressurs 2014-12-03

All verdens
informasjon allerede finnes på nettet fritt tilgjengelig for
enhver. Men det er
bare du som kan
tilrettelegge og gjøre din kompetanse
tilgjengelig.

Den som skriver og publiserer innhold som er nyttig for mottakeren, øker sine sjanser for oppmerksomhet. Og oppmerksomhet gir muligheter. Det gjelder i alle sammenhenger.

Dersom du ønsker å bruke Content marketing som er verktøy for å få flere kunder – altså leads, er det mye mer å ta hensyn til enn ord og bilder!

Hele tiden snakker vi om å få preferanse og komme høyt opp når søkemotorene finner sine resultater for brukerne.

Og det er viktig, for den som satser på kvalitetsinnhold på sine nettsteder, blogg eller Facebook øker sin synlighet på Google. Innholdet er en større faktor enn mange tror – når du publiserer jevnlig, etter en plan.

Det aller viktigste suksesskriteriet for å nå gjennom med budskapet – og derigjennom få den oppmerksomheten du ønsker, er at mottakeren oppfatter innholdet som nyttig og verdifullt for seg.

Les og lik siden vår for å bli med i trekningen av en tur til USA vil med sikkerhet gi mange treff og fremstå som vellykket – men er disse uinteressert i budskapene dine har de ingen verdi.

Innholdet avgjør
Når vi ikke lykkes med Content marketing er det fordi mottakeren ikke finner innholdet interessant. Du har allerede lest denne artikkelen hit – og fortsetter videre…

Altså har vi lykkes så langt. Dersom innholdet ikke er bra nok forsvinner du til noe annet som er viktigere for deg!

Men enda viktigere er negative effekter som kan oppstå – dersom innholdet ikke innfrir de forventningene du har skapt. Da etterlater det et negativt inntrykk, som vil kunne motarbeide deg.

Innholdsproduksjon kan derfor ikke være et ”venstrehåndsarbeid” (sorry alle kjevhendte – ikke ta det bokstavelig). Innholdet er ditt produkt, som skal tilføre målgruppen verdi! Ta syretesten; hvor mye er innholdet mitt verdt for mottakeren?

Et vell av informasjon
Det er bare å Google – nær sakt hva som helst og du drukner i informasjon etter et sekund. Men ditt dilemma er at du ikke har noen garanti for at det du leser er korrekt, riktig formulert eller rett og slett at du ikke forstår alt.

Husk at all verdens informasjon allerede finnes på nettet, fritt tilgjengelig for enhver. Men det er bare du som kan tilrettelegge og gjøre din kompetanse tilgjengelig.

Din fordel som autoritet i bransjen er at du er en troverdig avsender som kan sette all informasjonen i system for din målgruppe. Dermed blir informasjonen både troverdig og nyttig for mottakeren.

HELT KONKRET: Tenk nytteverdi for mottakeren, leads, kundeoppfølging og salg. Salg!

Salg, økt omsetning bedre bunnlinje. Det er Content marketings store mulighet for deg!