Hver uke, hver dag leverer vi redaksjonelt innhold. Vi gjør det med en presisjon og kvalitet fra et miljø der journalistikken og redaktøransvaret sitter i veggene.
Innholdsmarkedsføring der hovedmålet er å bygge kjennskap og merkevarer blir stadig mer aktuelt. Og mens mediene tidligere var naturlig skeptiske og tilbakeholdne – blir de nå stadig mer åpne for å bidra som din markedsføringskanal.
På sosiale medier er det enda rett frem – der er annonseringen som leder leseren til din kampanjeside så tydelig at trykte aviser og ukeblader fortviler!
Her gir vi deg noen svar på hvordan dine konkurrenter med stor sannsynlighet tenker (Basert på en TNS Gallup og INMA undersøkelse for Medialounge.
– 55% ser på digital innholdsmarkedsføring som en viktig del av markedsmiksen.
– 51% svarer at de vil bruker større ressurser på digital innholdsmarkedsføring i år enn tidligere.
– 71% fra detalj- eller varehandel vil bruke opp til ”betydelig mer” på digitale medier.
– 32% av markedsbudsjettet til små virksomheter brukes i sosiale medier.
Mangel på tid (56%) og engasjerende innhold (51%) er de største utfordringene med digital innholdsmarkedsføing. 42% har problemer med å få produsert nok innhold.
Obs! 40% forteller at de outsorser hele eller deler av innholdsproduksjonen.
95% sier at den viktigste kanalen for dem er deres egen nettside og Facebook kommer som nummer to med støtte fra 89%. Distribusjonen skjer først og fremst gjennom delingsmekanismer og organisk søk.